La Reforma sobre la llei de l’avortament

Des de la FPVC volem fer palesa la necessitat de reformar la llei de l’avortament vigent:

Es tracta de construir una societat en la qual tots i cadascun, sense que importi la seva condició física o psíquica, el moment de la seva etapa vital, la seva raça, els seus condicionants socials, culturals o econòmics…siguin tractats com a iguals, és a dir, que ningú pugui atribuir-se la facultat de decidir sobre el valor de la vida d’un altre ésser humà.
El coneixement de quan comença la vida humana ens permet asseverar que des del moment de la concepció existeix un ésser humà amb un codi genètic diferent del de la seva mare i del seu pare, immers en un procés vital que durarà fins a la seva mort.És en aquest moment, el de la concepció, en que es determina la seva pertinença a l’espècie humana.

Per tant, la facultat de decidir sobre la vida d’un embrió o d’un fetus també implicaria l’existència de dos categories d’éssers humans: uns, la vida dels quals és inqüestionable i uns altres, els més febles i sense veu, sotmesos a l’acceptació dels que s’atorguen el dret a decidir.

Abans d’aquesta batalla se n’han lliurat altres en el mateix sentit: l’abolició de la esclavitud, la pena de mort, la manca del dret a vot de les dones…i encara que algunes malauradament romanguin vigents en alguna part del món, sembla existir un consens en el fet que la seva derogació ha suposat un progrés per a la humanitat. Per què en el cas de l’avortament no s’aplica la mateixa perspectiva?
Per alguns, la restricció en les possibilitats d’avortar s’entén com un atac als drets de la dona. Aquesta no és la nostra posició: no existeix el dret a eliminar la vida d’un fill; el sí de la mare hauria de ser el lloc més segur per a ell. La nostra experiència de més de 26 anys acompanyant a dones gestants en greus dificultats ens referma en aquest plantejament.

Les dones que reben ajuda de la FPVC se senten felices d’haver pogut ser mares, agraeixen el tracte acollidor que han rebut de tots els professionals que les han acompanyat en aquest procés i també l’ajuda material i les orientacions per atendre, de la millor manera possible, el seu fill.

L’avortament suposa violència per a la mare i al fill. En la nostra actitud, aquells que promovem el valor de tota vida humana, busquem el respecte a la dignitat de tots dos, perquè en fer-ho ens juguem el futur de la humanitat.

Directora de la Fundació Pro Vida de Catalunya. Enginyer Químic per l'IQS

Confirmeu si accepteu les nostres galetes de seguiment. També podeu rebutjar el seguiment, de manera que pugueu continuar visitant el nostre lloc web sense que les dades s'enviïn a serveis de tercers.